FRAGOR

Nawiguj z nami po bezmiarach internetu

Kampania reklamowa Google AdWords

Promowanie strony internetowej

  1. Prowadzenie kampanii AdWords
  2. Dowolny budżet
  3. Ciągły monitoring i analiza

Oferujemy kompleksowe opracowanie i prowadzenie kampanii promującej Państwa witrynę (wizerunek, usługę, produkt) na dowolne słowa (lub frazy) w systemie Google AdWords. Budżet nie gra roli - każdą kwotę zainwestujemy najbardziej efektywnie, jak to tylko możliwe. Kampania jest na bieżąco monitorowana i analizowana w celu zmaksymalizowania zwrotu z inwestycji - czyli osiągania możliwie najmniejszym kosztem jak największej liczby skutecznych kliknięć (tzn. takich, które przekładają się na pozyskanie klienta lub realizację innych celów kampanii) - za co właściwie płacę?. W celu otrzymania oferty uwzględniającej charakter Twojej witryny i cele kampanii skontaktuj się z nami!

Na czym polega kampania Google AdWords?

  1. Linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google
  2. Płacisz wyłącznie za kliknięcia - nie za wyświetlenia
  3. Precyzyjny pomiar zwrotu z inwestycji
  4. Optymalizacja witryny

Kampania reklamowa w systemie Google AdWords polega zasadniczo na pojawianiu się linku do promowanej strony w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Jest to tzw. link sponsorowany, który pojawia się albo bezpośrednio nad pozostałymi wynikami, albo na prawym marginesie strony.

ilustracja wyników wyszukiwania w Google z linkami sponsorowanymi

Zasada ogólna jest taka, że samo wyświetlanie linku nic nie kosztuje - liczą się tylko zaliczone kliknięcia w reklamę (od ogólnej liczby wszystkich kliknięć odejmowane są te, które algorytm Google uzna za nieważne - np. kliknięcia generowane przez roboty internetowe). Reklamy (także w formie banerów) mogą również pojawiać się w witrynach sieci partnerskiej Google, które są zbliżone tematycznie do treści reklamy lub pożądanych słów kluczowych.

Narzędzia udostępniane przez Google umożliwiają bardzo precyzyjne śledzenie zwrotu z inwestycji, poprzez dokładne dane na temat skuteczności kliknięć, np. ile wejść na stronę poprzez daną reklamę zakończyło się rejestracją użytkownika, czy nabyciem produktu.

Niejako przy okazji możliwa jest analiza tras wędrówki użytkowników po witrynie. Wyniki analizy pozwalają optymalizować strukturę witryny, dzięki wychwyceniu stron (lub elementów) odstraszających, po zobaczeniu których zniechęcony użytkownik opuszcza witrynę.

Czy do kampanii Adwords potrzebna jest pomoc specjalistów?

  1. Prostota obsługi systemu AdWords
  2. Rola specjalisty
  3. Przykładowe różnice w kosztach

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule rozdziału: tak i nie. Samo zorganizowanie kampanii AdWords nie jest specjalnie trudne. Wystarczy poświęcić trochę czasu na poznanie narzędzi, znaleźć optymalne słowa kluczowe, ułożyć dobre reklamy, ustalić budżety (na poziomie kampanii, czy też poszczególnych słów), etc. Później trzeba już "tylko" monitorować przebieg kampanii i optymalizować parametry, np. usuwać reklamy generujące puste kliknięcia, szukać nowych rozwiązań w oparciu o napływające dane, itd. W niektórych przypadkach sprawa jest tak prosta, że jeśli tylko możesz poświęcić na to trochę czasu, to nie ma sensu szukać pomocy specjalistów.

Jest jednak wiele rodzajów kampanii (specyfika branży, rola konkurencji, etc.), gdzie w zależności od sposobu ich poprowadzenia wyniki mogą być diametralnie różne. Rolą specjalisty jest maksymalne obniżenie kosztów, przy użyciu wszystkich dostępnych narzędzi oraz poprzez doskonalenie treści reklam i umiejętnego dopasowywania ich do słów kluczowych. Dla osoby nieostatecznie oswojonej z narzędziami udostępnianymi przez Google, mającej niedostateczne przygotowanie marketingowe w tym zakresie, lub po prostu nie mającej dostatecznie dużo czasu na ciągły monitoring i analizę kampanii powyższe czynności stają się trudne, a czasem wręcz niewykonalne. Natomiast brak odpowiedniej optymalizacji może przynieść niepożądane skutki.

Przykładowo budżet przeznaczony na daną kampanię można bez trudu wyczerpać w miesiąc generując 2 500 000 wyświetleń reklam, 30 000 kliknięć, z czego ledwie 100 przekładających się na pozyskanie klienta. Albo ten sam budżet może starczyć na pół roku, w tym czasie wygenerować łącznie 1 000 000 wyświetleń reklam, 50 000 kliknięć, z czego 2500 zakończonych pozyskaniem klienta. Różnica wysokości zwrotu z inwestycji między tymi przypadkami jest olbrzymia.

Może być też tak, że kliknięcie reklamy generowanej na to samo słowo kluczowe kosztuje 20 groszy (w przypadku umiejętnie prowadzonej kampanii), albo 1,20 (w przypadku niestarannego doboru reklam, braku optymalizacji parametrów, itp.). Przy tysiącu kliknięć to już się robi 200 zł, albo 1200. Jest różnica, prawda?

W czym AdWords jest lepsze od klasycznego pozycjonowania?

  1. Mniejsze i przede wszystkim kontrolowane koszty
  2. Nie zaśmiecanie internetu

Krótko mówiąc: osiągamy ten sam efekt (czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania), znacznie mniejszym kosztem (ponadto dostosowanym do budżetu), nie ryzykując przy tym kłopotów z witryną i nie przyczyniając się do zaśmiecania internetu (więcej o tradycyjnym pozycjonowaniu i zagrożeniach). Niezależnie od kampanii AdWords zawsze warto zoptymalizować witrynę pod kątem zgodności ze standardami, gdyż wpływa to bardzo pozytywnie na pozycjonowanie, a przede wszystkim jest etyczne i przyczynia się do poprawy jakości sieci WWW (więcej o optymalizacji strony internetowej).

Oferta szczegółowa

FRAGOR® 2008